Drop Coffee Roasters

4.7 / 5

O nás

Tel: +46 70-423 92 29
Adresa: Tenngatan 27B
195 72, Rosersberg
Švédsko
Web: dropcoffee.com
Sociální:

Můžeš prosím představit svoji pražírnu v několika krátkých větách?

Drop Coffe je mikro pražírna založená v roce 2009. Zaměřujeme se na kávy, které jsou sladké s čitelným chuťovým profilem. Pracujeme na transparentní, udržitelné a velmi dobře chutnající kávě. Od roku 2010 jsme přestali dělat blendy a rok na to přestali pražit přímo na espresso. Drop Coffee sídlí ve Stockholmu, kde máme svoji pražírnu a jednu kavárnu.

Jaký je příběh za vaším jménem a logem?

Název Drop Coffee vznikl z původního „Drip Coffee“. V roce 2009 kavárny většinou podávaly espressa, zatímco ve Švédsku byla velmi silná základna lidí, kteří si filtrují kávu doma. Chtěli jsme zaměřit na jiná, unikátní zrnka kávy. Host si mohl vybrat z odrůdy, procesu a farmy. Tehdy to bylo něco nového. A jméno „Drop“ znělo lépe než „Drip“. Drip Coffee je slovní spojení pro druh vaření kávy, proto jsme chtěli něco, co bychom mohli použít jako značku. Také se to vztahuje ke „kapce kávy“ a také k „vysypání kávy z pražičky“.

Co je nejtěžší na tom být pražírna?

Nejtěžší věc je cash-flow. Kontrola kvality, budování vztahu s producenty a zákazníky je taky obrovská práce, ale o to větší zábava.

Co je jedna věc o kávě, kterou lidé pořád nechápou?

Chtějí udržitelnost kávy, kdy producent dostane řádně zaplaceno, ale sami nejsou ochotni za to platit.

Kterou věc byste si přáli udělat odlišně, pokud byste začali s pražením odznovu?

Když jsme v roce 2009 začali, tak toho moc o pražení kávy nebylo. Byla to krásná doba, protože jsem se musela naučit od základu. Dnes jsou informace všude kolem, o kávě, o pražení, dostanete se k nim přes knihy, konzultace, školení, eventy. Řekla bych, že díky dnešnímu přístupu ke všem těmto informacím člověk může přeskočit ty roky „pokusů/omylů“.

Jaký byl váš největší neúspěch?

Z pohledu pražení jsem dělala mnoho chyb. Pražila jsem a vybírala kávu, aniž bych o tom něco věděla. Vím, že za další 2 roky budeme zase o něco napřed proti tomu, co děláme dnes.

Na co jste nejvíce hrdí?

Více než na chuť kávy a ceny, které jsme vyhráli, jsem hrdá na náš tým. Po 10 letech náš tým žije naše hodnoty a každý dnem posouváme laťku výš. Navštěvujeme všechny producenty, s kterými spolupracujeme, a snažíme o transparentnost ve všech směrech, včetně cen. Práce s udržitelností kávy zabere nějaký čas a důvěru a není to nic, co uděláte od počítače.

Jak bude vypadat trh výběrové kávy v roce 2025?

Káva zažívá krušné časy. Z pohledu klimatických změn a „Coffee Price Crisis“ (iniciativa SCA, která má za úkol sledovat cenu kávy a jejímu porozumění). Je to skoro nemožné vidět, ale dokud nezačneme platit opravdovou cenu za kávu, budou kávu produkovat pouze velké země s několika velkými producenty. Obzvláště ve světě výběrové kávy se musíme zaměřit na správné částky za kávu, které pokryjí opravdové náklady pěstování výběrovky. Jako zákazník máte tu sílu a chce to ptát se pražírny, kterého farmáře přímo platí. Ale také vy musíte být připraven zaplatit vyšší cenu za kvalitní kávu.

Řekněte nám něco o „The Cup“ - nejlepším šálku kávy, který jste ochutnali?

Můj první výlet za kávou byl do Buquete v Panamě v roce 2008. Byla jsem poprvé ve Swedish Barista Championships a zamilovala jsem si to tak moc, že jsem musela navštívit tuto farmu. Při přípravě na soutěž musíte kávu znát skrz naskrz. A čím více jsem rozuměla naturální Geishe, tím víc jsem ji milovala. Po 12 letech si stále vybavuji tu jemnou chuť jahod a citrusové aroma.

- Joanna Alm - zakladatelka, SWE Roasting Champ 14, 15, 18